assalamualaikum..

dulunya masa kecik2,aku suka sngt tgk polis..

segak.

gaya..

berkaliber..

tapi itu hanya mimpi masa kecik2 jer…

bila da dewasa, da jejak kaki kat KL,JB,IPOH,KUANTAN,KB,KK,KUCHING…br aku TAHU sape dan ape sebenarnya keje POLIS malaysia..

mula dari citer DSAI,ALTANTUNYA, sampai la ke citer lembu pak cik kordi hilang, semua nya jelas..kalau kabur pun sikit2 jer..

dalam PDRM susah nak jumpa anggota yang betul2 jujur,amanah dan bertanggungjawab..

sebenarnya aku skrg ngah bengang ngan bdak2 polis area sini yg senang sgt buat report,buat duit dan buat tak tahu..

walhal semua orang dah tahu yang si XXX nie jual nombor ekor secara haram(dlm ISLAM sah2, terang tang2 haram),tapi diorang nie boleh buat tak tahu sbb diorg pon layan sama nombor ekor..

aduhs…kalau da polis perangai mcm nie..sape lg nak diharapkan..

nak usung DSAI hantar polis 1 lori 3ton, tapi nak setel benda2 macam nie pun xbleh..