Apa nak jadi dengan pemimpin-pemimpin negara sekarang?pening kepala ‘muta itik'(dialek kelantan) saya mengikuti perkembangan tanah air..aduhs..kata PM, 50 tahun merdeka kita dah aman,dan tenteram,maju dan stabil,,tapi..ape ke hell nie?minyak kenderaan naik, minyak masak pun naik gak..teruk nie..

Sekarang nie pula kecoh seantero dnia video lucah Menteri kesihatan..nasib baiklah chua soi lek nie menteri kesihatan,kalau dia meneteri pertahanan,ade yg kena letup ngan c4 nie..tp ok la jugak si chua nie,sbb mengaku dan letak jawatan,jujur la katakan..berani buat berani tanggung bukan mcm menteri2 lain..

Semalam,2 januari,saya ada terbaca satu keratan akhbar utusan yg bertajuk MAT REMPIT BAWA PENGUNDI. lagi la ber’muta itik’ kepala saya nie..dimaklumkan bahwa saya nie anti mat rempit. sememangnya saya sungguh tertarik dgn tajuk berita ini..habis jer baca saya dgn automatik membuat penilaian sendiri: cetek sungguh pemikiran peimpin melayu! di sini saya ingin bertanya pada saudara/saudari sekalian, adakah saudara sokong gejala mat rempit?jika jawapan anda YA, maka kita adalah berlainan kapal dan tidak menrealisasikan konsep modal insan pak lah badawi dan sekiranya jawapan anda TIDAK, sememangnya anda adalah rakyat Malaysia yg mementingkan kualiti bangsa dan kesejahteraan Malaysia di masa depan..berdasarkan keratan akhbar yg saya baca,beliau berkata bahwa golongan mat rempit akan dikerah utk menjadi pengangkutan utama kepada masyarakat pendalaman keluar mengundi pada pilihanraya depan..adakah anda setuju?persoalannya di sini:

  • tidak risaukah kita akan keselamatan penumpang/pengundi yg membonceng bersama mat rempit?sememanya kita tahu bagaimana perangai mat rempit di jalanraya.
  • tidak risaukah kita akan berlakunya gejala tidak sihat seperti masalah sosial
  • adakah elok bg seorg perempuan muda(21 tahun ke atas) membonceng motosikal bersama seorang pemuda yg tidak dikenalinya..saya merasaka ianya tidak elok disisi Islam..mungkin pemimpin nie blh sediakan minah rempit kot utk pengundi prempuan..hehehe..
  • agensi mana yg nak sediakan upah dan minyak motosikal utk golongan mat rempit?SPR ke?kalau SPR,nampaknya SPR kita tubuhkan jabatan khas la..hehe..ada juga pertubuhan yg menyokong mat rempit..tapi mungkin juga UMNO akan taja mereka ni,kalau UMNO mesti lah pembonceng motor akan disokong dan disogok suruh sokong UMNO..hehe..siapa tahu..
  • adakah anda semua sanggup membenarkan nenek,atuk,opah,ibu, ayah,kak long,kak cik,dik su anda digendong oleh mat rempit?selamatkah mereka dari kecelakaan jalanraya?selamatkah mereka dari nafsu2 dan perangai2 tdk bermoral mat rempit?fikirkanlah sendiri..
  • macam mana kalau masa hari mengundi tu hujan?

Mat rempit bawa pengundi

SLIM RIVER 1 Jan. – Mat rempit akan digerak membantu orang ramai ke lokasi mengundi pada pilihan raya umum akan datang, kata Pengerusi Putera UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim.

Langkah itu, katanya, untuk memastikan rakyat yang di kawasan tiada pengangkutan awam boleh keluar untuk mengundi.

Menurut beliau, tanggungjawab yang diberi itu akan membolehkan mat rempit membantu pengundi memilih kerajaan.

‘‘Saya akan minta mat rempit untuk membantu membawa pengundi pada pilihan raya umum dalam usaha meningkatkan semangat patriotik mereka kepada negara.

‘‘Kita tidak mahu lagi mat rempit melakukan perkara yang tidak diingini, sebaliknya membantu pengundi keluar mengundi,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan Sumbangan Anugerah Cemerlang Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2007 di Dewan Tan Sri Ghazali Jawi di sini.

Sumbangan basikal, wang tunai RM50 dan sijil itu diberi kepada 172 murid cemerlang di kawasan Parlimen Tanjong Malim.

      
p/s:

  • KJ dan PEMUDA UMNO pernah membuat permohonan untuk mengumpulkan 10 000 mat rempit di bukit jalil pd tahun lepas tetapi tidak dipersetujui oleh PDRM.
  • kat Kota Bharu bulan lepas ada ‘sekor’ budak rempit hentak helmet atas cermin kereta seorang perempuan kat satu traffic light..alasannya tak puas hati sbb kena hon..
  • 2 minggu lepas,bontot kereta myvi saya kena langgar dgn mat rempit,tak sempat buka pintu kereta dah lesap dah..rempit oh rempit..
  • pesanku utk mat rempit..MARILAH SAMA-SAMA KITA BERUBAH..MANTAPKAN DIRI KITA DENGAN ILMU,AKIDAH DAN MORAL YG LENGKAP UTK KESEJAHTERAAN MALAYSIA MASA DEPAN..XKAN LA NNT PERDANA MENTERI MASA DEPAN PENCEN MAT REMPIT..