komen ini saya dapat drpd salah seorg penkomen di blog aminiskandar..mmg mantap n mmg pedas..suarakan ketidakpuasan hati,idea,dan ulasan pendapat anda ttg abg2 polis kt di bawah!

  • Semaun_segambut // Disember 17, 2007 at 12:33 pm

    Pasukan Polis Malaysia perlu dibubarkan, ianya sudah tidak releven lagi. Pasukan polis boleh diganti dengan pengawal keselamatan swasta untuk menjaga keelamatan, ini adalah kerana pasukan polis seakan sama taraf dan fungsi dengan pengawal kelamatan swasta yang di sewa oleh bank atau majikan dan orang peraseorangan. Polis hanya mempunyai kelebihan kemudahan dan gaji serta kuasa yang diberikan, tetapi fungsinya tak ubah ama macam pengawal keselamatan. Kehulu kehilir dengan kereta percuma, serkah orang awam dengan kuasa yang ada, mengambil peluang pau oarang awam untuk menambah pendapatan untuk menjadi mewah.
    Saya dari kecil hingga umur saya menjadi warga tua sekarang memang tidak menaruh harapan yang tinggi kepada polis untuk menjaga keselamatan. Saya juga tidak menaruh harapa langsung kepada polis untuk menyelesaiakan segala masalah. Semenjak dulu hingga sekarang report polis yang saya buat langsung tidak ada apa-apa faedah, tidak ada tindakan langsung daripada pihak poli. Berpuluh lapuran polis yang telah saya buat samada masalah kemalangan, kecurian, soial dan kepincangan tidak pernah ada tindakan susulan dari pihak polis.
    Oleh yang demikian wang rakyat yang dibelanjakan untuk membiayai polis adalah satu perbelanjaan yang membazir. Lebih baik sewa pasukan keselamatan untuk menjaga keselamatan. Mungkin pada setengah orang tidak menggunakan pasukan polis, mereka lebih uka guna perkhidmatan pengawal keselamatan.

    hehehehe ….
    pendapat yang sangat bengang terhadap pasukan polis.