kebelakangan ini, kebanyakkan akhbar-akhbar di MALAYSIA ni asyik meng’post’kan pelbagai berita yang karut,berunsur fitnah,yang xsepatutnya masuk paper dan sebagainya..

sepanjang pemerhatian yang dibuat, akhbar harian M***O adalah yang paling ketara dalam bab-bab mengarut nie..
tajuk depan nak gempak jer..semua nak pasal seks jer..perkataan yang fames sgt akhbar nie guna macam ROGOL,CABUL,MAK JANDA,BOHSIA,PELACUR, dan etc..sebab tu la akhbar nie dikatakan sekarang no.1 dalam MALAYSIA..mungkin ini adalah satu taktik dalam mempelariskan akhbar diorang.tapi mmg keji la..berita yang disiarkan pula lebih banyak berkisar ttg artis,gosip dan kalau ada berita-berita biasa pun sikit2..kadang kala berita yang kecik diperbesarkan dan berita yang besar diperkecik kan..aduh,memang pelik dan serabai.

kalau yang tue asyik keluarkan berita pasal seks,akhbar ni pula asyik sibuk mengampu kerajaan..kalau PAS ada HARAKAH dan boleh dikatakan kalau BN dieorang ada akhbar ni.akhbar U****N ni pula macam dah jadi akhbar rasmi kerajaan..sepatutnya,akhbar ni xboleh la masuk sebelah BN jer,x fair la..dah la akhbar harian,harakah tu plak ntah brape kali sebulan keluar..patut la semua orang cakap media massa MALAYSIA nie cha kue tiaw..ini adalah contoh berita yang dikeluarkan..
“PETALING JAYA 12 Feb. – Tidak mahu dilihat sebagai sebahagian daripada ‘gerombolan yang menjahanamkan negara, bangsa dan agama Islam’, Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim hari ini meletak kesemua jawatan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan keluar parti itu serta-merta berkuat kuasa hari ini.”

‘gerombolan yang menjahanamkan negara, bangsa dan agama Islam’,-ayat ni memang ‘power’ dan sial..ntah sape la gerombolan tue..senang2 jer fitnah orang..cikgu kat sekolah dulu cakap xbaik fitnah orang..ustaz fardhu ain dulu habaq, daripada fitnah bek la makan daging member jer..huhu…pikir2 la sendiri..

assalamualaikum..

dulunya masa kecik2,aku suka sngt tgk polis..

segak.

gaya..

berkaliber..

tapi itu hanya mimpi masa kecik2 jer…

bila da dewasa, da jejak kaki kat KL,JB,IPOH,KUANTAN,KB,KK,KUCHING…br aku TAHU sape dan ape sebenarnya keje POLIS malaysia..

mula dari citer DSAI,ALTANTUNYA, sampai la ke citer lembu pak cik kordi hilang, semua nya jelas..kalau kabur pun sikit2 jer..

dalam PDRM susah nak jumpa anggota yang betul2 jujur,amanah dan bertanggungjawab..

sebenarnya aku skrg ngah bengang ngan bdak2 polis area sini yg senang sgt buat report,buat duit dan buat tak tahu..

walhal semua orang dah tahu yang si XXX nie jual nombor ekor secara haram(dlm ISLAM sah2, terang tang2 haram),tapi diorang nie boleh buat tak tahu sbb diorg pon layan sama nombor ekor..

aduhs…kalau da polis perangai mcm nie..sape lg nak diharapkan..

nak usung DSAI hantar polis 1 lori 3ton, tapi nak setel benda2 macam nie pun xbleh..

Keputusan kes bunuh ditangguh kerana komputer diserang virus
05/03/2009 4:09pm

SHAH ALAM 5 Mac. — Keputusan kes seorang penarik kereta yang didakwa membunuh seorang lelaki Bajau yang sepatutnya didengar hari ini terpaksa ditangguhkan pada hari lain berikutan komputer setiausaha seorang Hakim Mahkamah Tinggi di sini diserang virus.

Sebelum ini, keputusan kes membabitkan tertuduh, Irwan Amat, 32, yang juga anggota Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) turut ditangguhkan sebanyak dua kali.

Hakim Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad memaklumkan mahkamah terpaksa menangguhkan keputusan sekali lagi kerana data yang tersimpan di dalam komputer setiausahanya diserang virus.

Justeru, sambil memohon maaf, beliau menetapkan 30 Mac ini untuk membuat keputusan.

Tertuduh, dari suku Suluk, Sabah, didakwa membunuh Jibal Salim, 34, seorang buruh, di tempat letak kereta Blok Cempaka, Country Homes, Rawang dekat sini, kira-kira pukul 9.45 malam pada 16 Okt 2003. Jika sabit kesalahan, Irwan yang didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan boleh dijatuhi hukuman mati mandatori.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Wan Shaharuddin Wan Ladin sementara tertuduh diwakili peguam Muhammad Rafique Rashid Ali. — Bernama

Baca baki entri ini »

Surat berantai khurafat fitnah “Sheikh Ahmad”
oleh:Asyraf Wajdi(majalah DAKWAH, Mei 1978)
Majlis Fatwa Kebangsaan 1978 mengesahkan surat ini ditulis oleh paderi-paderi biara Blessings of St Antonio, Texas, USA pada tahun 1974/75 untuk mengelirukan umat Islam. Penulis asal surat ini ialah mendiang Father Francis Jose de Villa, seorang paderi Katolik dari Argentina berketurunan Arab-Syria (bekas penganut Islam, nama asalnya Mohamed Elias Skanbeg). Dia pernah bertugas di Instituto Sacristo Convocione Reliogioso di Brindisi, Itali sebagai mubaligh katolik antara tahun 1966-1968 di bawah Cardinal Agostino Casaroli. Father de Villa meninggal dunia pada tahun 1980 di Texas dalam usia 54 tahun. Menurut Allahyarham Sayyed Mohamed Raisuddin Al-Hashimi Al-Quraisy, penjaga makam Rasulullah SAW di Madinah antara tahun 1967-hingga 1979, tidak ada penjaga makam bernama Sheik Ahmad antara tahun 1881 hingga 1979. Penjaga makam di Madinah ialah: Sayyed Turki Abu Mohamed Abdul Razaque Al-Hashimi Al-Quraisy (1881-meninggal dunia 1932), anaknya Sayyed Hashim Abu Faisal Abdul Jalil Al-Hashimi Al-Quraisy (1932-meninggal dunia 1934), adiknya Sayyed Abdul Karim Mutawwi Al-Hashimi Al-Quraisy (1934-bersara 1966) dan anak saudaranya Sayyed Mohamed Raisuddin bin Mohamed bin Abdul Razaque Al-Hashimi Al-Quraisyi (1967-meninggal dunia 1979). Bekas menteri besar Perak Allahyarham Tan Sri Mohamed Ghazali Jawi bertaubat dan mengucap kalimah syahadat sekali lagi di hadapan Kadi Daerah Kinta pada tahun 1976 setelah beliau mengaku pernah menerima dan mengirim surat ini kepada dua puluh orang kawannya. Peristiwa ini berlaku tidak lama sebelum beliau meninggal dunia. Bekas Kadi Daerah Kinta meminta beliau mengucap semula kerana bimbang beliau telah gugur syahadah (murtad). Allahyarham Datuk Shafawi Mufti Selangor mengisytiharkan bagi pihak Majlis Fatwa Kebangsaan bahawa barang siapa dengan sengaja menyebarkan risalah ini adalah “melakukan syirik dan tidak mustahil jatuh murtad melainkan dia bertaubat dan menarik balik perbuatannya itu terhadap sesiapa yang telahpun dikirimkan risalah ini”. (Surat Keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia Bil. 7/78/I). Keputusan ini diiktiraf oleh Majlis Raja-raja Melayu dalam mesyuaratnya diPekan pada 16 Oktober 1978, dipengerusikan oleh Almarhum Sultan Idris Shah, Perak.
Menurut Majlis Fatwa Kebangsaan 1978, menyebar surat ini “termasuk dalam menyekutukan Allah S.W.T. dengan syirik yang amat besar (shirk-i-kubra) serta mempermainkan Rasulullah S.A.W. serta menyebar dengan niat tidak baik kekeliruan dan muslihat di kalangan umat Islam.”. Lagipun,”surat ini menggambarkan pembohongan yang amat besar terhadap junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. serta ajaran baginda kerana menggambarkan SHEIK AHMAD sebagai perawi hadith sesudah kewafatan baginda”. Allahyarham Datuk Sheik-ul-Islam Mufti Kedah dalam Risalat Al-Aman 1983/Bil 8, surat ini “paling kurang menimbulkan syirik kecil dan murtad secara tidak sengaja terkeluar dari Islam, serta syirik yang besar jika sengaja maka taubatnya tidak sah melainkan dibuat dengan sesungguhnya. Adapun jika seseorang itu menyalin surat ini kepada umat Islam lain, jatuhlah hukum ke atasnya mentablighkan perkara syirik dan khurafat. Sesungguhnya ulamak sependapat perbuatan itu sungguh besar syiriknya dan boleh mengakibatkan murtad walaupun tanpa sadar si-pengirim”.

nie la contoh emel berantai lak…isi kandungan nyer sama je ngan surat berantai.

—–Original Message—– From: muddat@petronas.com.my [ mailto:muddat@petronas.com.my mailto:Azmat.ali@shell.co.nz < mailto:Azmat.ali@shell.co.nz, aidi.heglig@gnpoc.com , Azm
Subject: Fwd: can you forward this on in your mailing list please
Assalamu Alaikum This is a letter from Saudi Arabia and addressed to all the Muslims. These are the words of Sheik Ahmed, the watchman of the Prophet Muhammad’s mosque (PBUH). On Friday night after reciting the Holy Quran, Sheik Ahmed slept and saw the Holy Prophet (PBUH) in his dream. The Prophet (PBUH) said to him, “Sheik Ahmed, this Friday about six thousand 6,000) people died, but none of them went to heaven. The women do not follow what their husbands tell them anymore. The believers who have money do not help the poor. People do not perform their pilgrimage as it is prescribed. The Muslims do not say their prayers regularly, let alone how it is supposed to be.” Sheik Ahmed, tell the Muslims that this letter comes from you. They are to produce more copies of this letter and give to other Muslims so that it can spread and get to all the Muslims in this world. Anyone who produces this and spreads it to other Muslims will see it indeed (will see the REWARD).
The Prophet (PBUH) will count such a person to Paradise along with his children. The Muslim who receives this letter and refuses to disperse it among other Muslims will not see benediction INSHALLAH). Those who are indebted must write. Allah in his infinite mercies will send help to pay his debt. I, Sheik Ahmed, if what I said is a lie, May the Prophet (PBUH) not send his divine benediction to me. Dear Muslim brothers and sisters, You must follow the religion the way the Prophet (PBUH) honored it, like the divine revelation it is. Ask for forgiveness, fast every Monday. Produce twenty (20) copies of this letter and spread it to all Muslims. Anyone who does this until all Muslims get a copy, Will INSHALLAH, see the opening of the Prophet’s (PBUH) desires and success will follow. He will see the things he had never seen before.
This is not a letter to be kept. This letter must be dispersed in large quantities. A man called Klavern, got this letter and gave it to his secretary to produce twenty (20) copies and disperse them. After some days, he saw many doors of opportunities opening up for him. Another person named Abdul-Salam got it and forgot it in the drawer of his office, and after a certain time he lost his job. He later remembered the letter and went and produced twenty (20) copies which were distributed and within five (5) days he got employed and is in a higher position than what he had before. Another man called Balemanthan received it and he thought it was something useless and treated it without respect or courtesy. He tore the letter and within nine (9) days he died. I am appealing to anyone who comes across this letter to kindly circulate it in large volume.

http://www.geocities.com/bkinrara4/berantai.htm

Ada seorang wanita yang telah dua kali menikah namun selalu gagal dengan pernikahannya.

Perceraian dengan suami pertamanya karena suaminya kasar, sering memukulinya.

Penceraian yang kedua karena ditinggal pergi dengan wanita lain .

Namun setelah kejadian itu, sampai sekian lama dia belum menemukan Kekasih baru
yang mampu memuaskannya secara lahir maupun batin. Hingga suatu hari dia memasang iklan, : “Dicari: Laki-laki yang tidak suka memukul, setia dan sangat pandai di atas ranjang.”

Seminggu kemudian datanglah seorang tamu dengan mengetuk pintu rumahnya. Betapa kagetnya wanita itu setelah dia membuka pintunya, seorang laki-laki tanpa kedua tangan maupun kakinya.

“Saya datang sehubungan dengan iklan yang nona pasang seminggu yang lalu,” ujar laki-laki tadi dengan percaya diri.

“Mungkin saudara salah,” sergah si wanita.

“Saya coba jelaskan,” potong si laki-laki tadi.

“Saya tidak akan memukuli nona karena saya tidak punya tangan, saya tidak akan lari meninggalkan nona karena saya tidak punya kaki.”

“Tapi,..” timpal si wanita, “bagaimana saya bisa tau anda hebat di atas ranjang?”

“Kira-kira tadi saya mengetuk pintu dengan menggunakan apa?”

Sepasang suami isteri yang sedang asyik berasmara di ruang tamu telah
dilihat oleh seorang anak lelakinya yang berusia 8 tahun…

Pasangan suami isteri itu berusaha menjelaskan kepada anaknya yang
mereka sedang bermain doktor-doktoran.

Dengan tenang anaknya berkata
“Lain kali kalau nak main doktor-doktoran.. jangan main di ruang
tamu.. nanti kalau ada orang lihat.. disangka sedang melakukan
hubungan suami isteri….!”

Satu hari kawan Nor (nama Bibah) menunjuk barang kemas (rantai tangan)
yang baru di hadiahkan oleh suaminya sempena dengan ulang tahun
perkahwinannya. Nor amat tertarik dengan corak gelang tangan tersebut.
Nor menyimpan hasrat untuk membeli gelang tangan macam Bibah.

Satu hari Nor mengajak Bibah kekedai emas dimana Bibah membelinya dulu.
Nor kata dia dapat bonus dua bulan, jadi cukup untuk beli rantai tangan
macam Bibah. Hari itu masa lunch Bibah pergi kekedai emas menemani Nor.

Masa itu hujan renyai. Nor dan Bibah guna payung berasingan. Nor dan
Bibah lintas jalan, Nor pegang tangan Bibah. “Hati-hati kau tu
mengandung nanti jatuh suami kau marah aku pulak”, kata Nor. Sampai di
kedai emas, “Benggali” jaga di kedai Emas tu berkata, “Hei adik, ini jalan licin baik
baik nanti jatuh”. Bibah menjawap, “Terima kasih bai”. Jaga tu tanya
lagi,”Adik mana mau pegi, hari hujan”. Bibah jawab, “Mahu hantar kawan
beli gelang tangan”. ‘Okey masuk masuk”, jawab jaga tu.

Bibah dan Nor mula lah tawar menawar harga gelang tangan itu. Selesai
urusan jual beli, hujan masih turun lagi, lebih lebat lagi dari tadi.
Bai jaga tu kesihan tengok Bibah berdiri lama dan pelawa Bibah duduk di
kerusi yang dia duduk. Bai jaga tu tanya Bibah dan Nor kerja mana dan
macam macam lagi mereka berbual-bual sambil menunggu hujan reda. Tiba
tiba Bibah tersentak bila Benggali jaga tu tanya Bibah, “Adik bai mau
tanyak sikitlah, iniperut besar apa isi?”. Nor pelik dah hampir
setangah jam berbual baru perasan perut Bibah yang agak besar. Bibah
pandang Nor seolah menyuruh Nor jawap. Nor jawap, “Ai bai sudah kawin
itu dalam babylah apa lagi”. Bai itu jawap sengeh, “Oooooh itu macam
kah”. Nor pulak cuba nak lawak dengan Bai tadi dia pun tanya bai tu,

“Ei bai itu bai punya perut besar apa ada dalam?”.
Bai itu jawap, “Oh.. Ini dalam ada anak gajahlah”. Nor pelik, Bibah pun
tanya “Anak gajah!!?”. Bai jawap, “Ialah, saya belum kawin ini dalam
anak gajahlah pasal dia punya belalai ada sini dekat bawah!!! Nor dan
Bibah menyumpah Benggali jaga tu. Dalam hati, “Celaka punya Benggali..
Kita jangan layanlah Benggali nie baik kita belah.”. Mereka beredar dan bai
Benggali tu senyum melihat Nor dan Bibah menjeling padanya.

Malam Pertama

Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini. Gelak
ketawa, gurau senda jelas kedengaran. Aku memimpin isteriku ke dalam bilik
pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurku.

“Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?” sapa Pak Ucu.

“Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu.” sahut Pak Tam
disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah sungguh keadaan
diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah
diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.

“Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu.” Isteriku hanya
mengangguk tanda setuju.

Entah pukul berapa sekarang, aku pun tidak tahu. Keadaan di luar gelap
gelita dan senyap sunyi. Tanda sanak saudaraku telah pulang dan keluargaku
telah tidur.

Jari jemariku lembut membelai rambutnya. Ku selak rambut ikal yang menutupi
telinganya lalu membisikkan “Assalammualaikum!” ke telinganya untuk menguji
isteriku.

“Wa alaikummussalam.” Rupanya isteriku masih belum tidur.

Ku kucup pipi halusnya. Ku kucup dahinya yang mulus. Semerbak harumnya
menusuk deria bauku. Akanku tunaikan tanggungjawabku sebagai suami malam
ini. Jari-jemari ini terus membelai tubuhnya. Perasaanku tidak dapat
dikawal lagi,

begitu juga isteri ku yang tidak dapat lagi mengawal nafsunya. Kami sudah
tidak berpakaian lagi.

setelah puas foreplay kami sudah bersedia untuk bersatu, tiba-tiba

“Kringggggg….”  “Kringggggg….”  “Kringggggg….” “Kringggggg….”

“Kringggggg….”  “Kringggggg….”  “Kringggggg….” “Kringggggg….”

Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana memenuhi ruang bilikku. Terkejut
dengan segala macam bunyi yang ada, aku membuka lampu. Serentak itu, terang
benderang seluruh rumahku. Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan semua
orang di rumahku.

Aku mencari-cari punca bunyi-bunyi itu. Mataku terarah ke sekotak hadiah
yang masih terbalut rapi. Aku buka dengan pantas dan di dalamnya terdapat 5
buah jam loceng. Juga sekeping kad berbunyi…

Selamat Pengantin Baru,
Jangan gopoh-gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami potong stim. ..

Dalam hatiku.. cilaka punya kengkawan. Potong stim betullah. TAMAT

Pada suatu hari,ayam telah menghiaskandirinyadengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaianbulunya.Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju kekediamankambing.

Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam:      Kambing, pekabo?

Kambing:  Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam:     Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Kambing:  Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam, kan?

Ayam:      Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya…..

Kambing:   Apsal pulak?

Ayam:       Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi TELUR nampak…

Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.
Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku
membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai,kalau aku
mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan
semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari,aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang
rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.
Aku yang ‘konon’nya ingin membantu,terus menarik kain yang tersepit itu.
Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham
maksudnya itu,lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu
semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi,melatah lah tok imam tadi.
Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan
tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah
mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.

Moral : Jangan memandai  nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.

Disember 2016
M T W T F S S
« Feb    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

“berpesan-pesan”

Seseorang yang tidak melakukan dosa, lalu menganggap bahawa dirinya tidak lagi berdosa, sesungguhnya dia telah melakukan satu dosa yang teramat besar. Seseorang yang telah melakukan dosa, lalu senantiasa bersungguh-sungguh memohon keampunan daripada Allah, maka dialah yang terampun dosanya.

total of visitor

  • 163,992 person